تنها دو روز پس از اعلام کناره گیری جوبایدن از رقابت های انتخابات آمریکا، شاهد آغاز موجی هدفمند از لفاظی های پوپولیستی علیه ترامپ از سوی دموکرات ها هستیم

جنگ عوام فریبانه دموکرات ها علیه ترامپ به سبک خودش / پیر، کلاهبردار، تهدید و عامل عقب ماندگی آمریکا است

تنها دو روز پس از اعلام کناره گیری جوبایدن از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا، شاهد آغاز موجی هدفمند از لفاظی های پوپولیستی علیه ترامپ از سوی دموکرات ها، دقیا همانند سبکی که دونالد علیه مخالفانش به کار می گرفت هستیم. ترامپ که با حملات لفظی به مخالفان و از جمله پیر و خوابالو خطاب کردن بایدن او را به گوشه رینگ برده و موقعیت خود را بهتر کرده بود، حال با چنین طرفندی از سوی دموکرات ها مواجه شده که می تواند او را در فاصله صد روز مانده تا انتخابات ریاست جمهوری در موقعیت ضعف قرار دهد.

روز گذشته بایدن با کلید زدن این جنگ لفظی ضمن دفاع از تصمیم خود برای کناره‌گیری از انتخابات، مدعی شد ترامپ همچنان تهدیدی برای ایالات متحده است. رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با حامیان حزب دموکرات در ادامه با دفاع از معاون خود گفت: «ما در انتخابات بعدی پیروز خواهیم شد. کامالا هریس بهترین است و تصمیم من برای کناره‌گیری اقدام درستی بود».

اعلام جنگ دموکرات ها

در ادامه این روند و به دنبال حمایت قاطع جو بایدن، از «کاملا هریس» برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر آینده، وی در نخستین کارزار انتخاباتی خود دونالد ترامپ، رقیب انتخاباتی خود را به باد انتقاد گرفت. گزینه احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات نوامبر ۲۰۲۴ که اکنون ۵۹ ساله است تاکید کرد که رقیب جمهوری خواه و ۷۸ ساله وی یک فرد محکوم در پرونده‌های مالی بوده و با طرح‌های افراطی خود، طبقه متوسط را تضعیف کرده است. وی با انتقاد از ترامپ گفت: کارزار انتخاباتی من صرفاً درباره ترامپ نیست، بلکه درباره دیدگاه ما برای آینده آمریکا است. ترامپ به ۳۴ فقره اتهامی کلاهبرداری متهم است و وی می‌خواهد کشور را به عقب برگرداند. هریس در ادامه متعهد شد که ترامپ را در انتخابات شکست دهد.

اعلام جنگ دموکرات ها علیه ترامپ در حالی است که پس از کناره گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی، حال دموکرات‌ها به سن ترامپ هم گیر داده‌ و می‌گویند او هم باید راهی را که رقیبش پیش گرفته، دنبال کند. «باکاری سلرز» نماینده دموکرات‌ از ایالت کارولینای جنوبی در این باره به شبکه خبری سی.ان.ان گفت: «ترامپ در آستانه ۸۰ سالگی است و پرسش اینجاست که آیا می‌تواند برای ۴ سال رئیس جمهور باشد؟ فکر نمی‌کنم بتواند.»

به نوشته مجله دیلی بیست، ترامپ روز پنجشنبه در سن ۷۸ سالگی مسن‌ترین نامزد ریاست‌جمهوری در تاریخ آمریکا شد و رکورددار قبلی جو بایدن را با یک سال پشت سر گذاشت. پیشتر پیام کارزار انتخاباتی ترامپ بیشتر بر روی سن بایدن تمرکز داشت و مسئولان کارزارش کلیپ‌هایی از بایدن که خطاهایش را نشان می‌دهد، پخش کردند. کیسی واینشتاین» نیز در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) نوشت: «ترامپ هم برای اینکه رئیس جمهور شود، خیلی پیر است.» عنوان «سن ترامپ» مدت کوتاهی پس از اینکه بایدن از رقابت‌های انتخاباتی کناره گیری کرد، در اپلیکیشن ایکس برجسته شده است. کامالا هریس ۲۰ سال از ترامپ کوچکتر است. ای.جین کارول» یکی از کاربران شبکه ایکس با اشاره به ترامپ نوشت: «و ناگهان او چقدر پیر به نظر می‌رسد!»

سن تنها یک عدد است!

همزمان ترامپ در مقابل این حملات کلامی و نیش و کنایه ها تلاش دارد خود به‌جای یک «جوان» به افکار عمومی قالب کرده و اثبات کند که سن تنها یک عدد است! رئیس جمهور پیشین آمریکا در این راستا دیروز دست به کار شد و در شبکه اجتماعی خود موسوم به «تروث سوشال» نوشت: کامالا هریسِ دروغگو، «تزار مرزیِ» منصوب بایدن که هرگز مرز را از نزدیک ندیده و بی‌لیاقتی او، وخیم‌ترین و خطرناک‌ترین مرز جهان را برای ما به ارمغان آورده است، قطعا در مقایسه با مردی سرزنده و جوان به نام دونالد جی. ترامپ، نتایج نظرسنجی وحشتناکی دارد!

هرچند عملکرد دولت بایدن در مدیریت بحران مرز جنوبی آمریکا، جای بحث دارد اما نکته قابل تامل در پیام ترامپ این است که او قصد دارد خودش را به جای یک «جوان سرزنده» به افکار عمومی قالب کند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.